Leefstijl en diabetes

Hoogleraren en artsen geven aan dat 40% van patiënten met diabetes type II geen medicatie meer nodig had na aanpassing van hun leefstijl. Kosten besparing; 2 miljard euro op diabeteszorg. Kortom leefstijl essentieel; verandering van beweging, voeding, slaap en ontspanning.

Gezonde leefstijl voorkomt depressies

Dat een gezonde leefstijl de kans op hart- en vaatziektes en diabetes kan verkleinen was al bekend. Uit recent onderzoek VU blijkt dat het ook depressies kan voorkomen. Bij Fysio Hoofddorp kunt u zich aanmelden voor beweegprogramma’s/leefstijlinterventies specifieke doelgroepen.

Samenloop voor Hoop Haarlemmermeer

Fysio Hoofddorp doet weer mee; 22 en 23 juni 2019 is de tweede Samenloop voor Hoop Haarlemmermeer. 24 uur wandelen in estafettevorm voor kankeronderzoek. Daarbij wisselen teamleden elkaar af op een parcours, als symbool voor de voortdurende strijd tegen kanker. Kaars voor Hoop Wil je een Kaars van Hoop branden tijdens Kaarsenceremonie? Donatie is € […]

Teamuitbreiding

Teamuitbreiding nieuwe collega : Stephanie Boelens Voorheen had Stephanie haar eigen fysiotherapie praktijk en CrossFit/Personal training studio. Stephanie is een jonge, enthousiaste, ondernemende en zeer sportieve fysiotherapeute, die met veel energie is begonnen.

Meer lezen

Rotterdams onderzoek: gezonde leefstijl leidt tot zes jaar langer leven

In het Rotterdamse onderzoek is gekeken naar de zes ziekten die volgens de Wereldgezondheidsorganisatie WHO het vaakst leiden tot de dood: kanker, beroerte, degeneratieve hersenziekten (dementie), hart- en vaatziekten, diabetes en chronische longziekten. Leefstijlinterventies specifieke doelgroepen bij Fysio Hoofddorp vergoed door uw ziektekostenverzekeraar mail info@fysiohoofddorp of bel 023 565 15 28

Meer lezen